Loader

Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Toyota proširuje češku fabriku kako bi proizvodila svoj prvi evropski električni automobil

    Kina će izgraditi kopneni "Sueski kanal" kako bi povezala Evropu i Aziju, zaobilazeći brodske rute

    Gradnja (Izvor: Mahesh Kumar A./ AP.)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Kina tiho gradi alternativne rute kako bi izvozila robu u Evropu, bez prolaska kroz Južno more, kako bi izbjegla tenzije sa Sjedinjenim Američkim Državama i njihovim saveznicima u regiji.

    ADVERTISEMENT

    Planinski grad Chongqing u Kini postao je glavno središte kopnene trgovačke rute za koju neki kažu da bi mogla postati novi Sueski kanal.


    Ruta je opslužena željeznicom i očekuje se da će postati najvažnije logističko središte Azije.


    South China Morning Post je napisao da se grad brzo pojavio kao strateška tačka oslonca u kineskoj trgovinskoj mreži i da bi njegov model - ako nastavi biti uspješan - mogao inspirisati vladu da se odluči za slična ulaganja na zapadu zemlje.


    Svaki dan grad upravlja stotinama pošiljki, povezujući zemlje jugoistočne Azije poput Vijetnama i Singapura s Evropom, uključujući Njemačku i Poljsku, koristeći brze teretne vozove.


    Kratko vrijeme isporuke


    Vrijeme isporuke kopnenim putem je 10-20 dana kraće nego tradicionalnim morskim rutama i znatno pojednostavljuje carinske procedure. Pokretanje brzog voza ASEAN-a 2023. godine skratilo je vrijeme isporuke između Hanoja i Chongqinga na samo pet dana, odakle će roba stići u Evropu za manje od dvije sedmice.


    Pored strateške lokacije, Chongqing je i glavna proizvodna sila, odgovorna za proizvodnju oko trećine svjetskih laptopa, glavna baza za proizvodnju električnih automobila i glavni izvozni centar za četvrtinu kineskih automobila.


    Geopolitičke dimenzije


    Neki posmatrači smatraju da motivi Kine za korištenje ovog grada nemaju samo logističke, već i geopolitičke dimenzije. Trgovinski rat sa Sjedinjenim Državama pod predsjednikom Donaldom Trumpom pokazao je opasnost oslanjanja na međunarodne morske puteve pod zapadnim utjecajem, poput Sueskog kanala i Hormuškog i Malajskog tjesnaca. Pandemija koronavirusa pogoršala je rizike, otkrivajući krhkost pomorskih lanaca snabdijevanja.


    S obzirom na tekući rat u Ukrajini i neke kineske pošiljke koje su bile predmet zapljene 2023. godine, prolazak kroz Rusiju postao je rizičniji, iako je bilateralna trgovina između dvije zemlje dostigla 240 milijardi eura u 2024. godini. Stoga Peking insistira na razvoju "Srednjeg koridora" kroz Kazahstan i Kaspijsko more kako bi izbjegao Rusiju i morske tjesnace.


    Međutim, Peking se suočava s mnogim izazovima u smislu carinskih kašnjenja, visokih troškova, loše infrastrukture i finansijske održivosti. Mnoge rute, posebno u okviru inicijative "Pojas i put", oslanjale su se na državne subvencije kako bi ih olakšale izvoznicima.

    Možda će vam se svidjeti