Eurostar se obavezao da će uspostaviti direktne vozove iz Velike Britanije za Njemačku i Švicarsku, pokušavajući se odbraniti od potencijalnih konkurenata koji su zainteresirani za njegov prostor u londonskom depou.
Glavni izvršni direktor željezničkog operatera preko Lamanša, Gwendoline Cazenave, izjavila je da nema sumnje da će direktne usluge biti uspostavljene početkom 2030-ih, uprkos neuspjehu prethodnih pokušaja povezivanja Londona i Frankfurta.
Eurostar je saopštio da su uslovi sada "konačno pravi" i da je spreman za "novo zlatno doba međunarodnih održivih putovanja", te je ponovio planove za kupovinu do 50 novih vozova.
Ukupan broj putnika Eurostara porastao je za 5% prošle godine, a niz drugih potencijalnih igrača najavio je planove za probijanje njegovog monopola na željezničke usluge između Velike Britanije i Francuske.
Međutim, regulator željeznica, Ured za željeznice i ceste (ORR), izjavio je da u Londonu postoji prostor u depou samo za još jednog operatera – ili za proširenje Eurostara, piše Guardian.
ORR je zatražio od Eurostara i njegovih konkurenata da podnesu planove, kako bi se kasnije ove godine donijela odluka o raspodjeli prostora u depou Temple Mills u istočnom Londonu.
Virgin grupa Sir Richarda Bransona najavila je planove za uslugu od 12 vozova preko Lamanša, dok bi operaciju slične veličine mogao voditi britanski startup, Gemini Trains, kojim predsjedava laburistički kolega Lord Berkeley. Italijanska državna željeznica FS Italiane također želi ući na tržište u zajedničkom poduhvatu sa španskom kompanijom Evolyn.
Eurostar je insistirao da nema mjesta u depou, posebno ako se njegovi vlastiti planovi rasta nastave. Naznačio je da bi pomogao u finansiranju novog depoa, iako je pozvao vladu Ujedinjenog Kraljevstva da razvije „jasnu nacionalnu strategiju za podršku međunarodnoj željeznici“.
Cilj su direktni vozovi od Londona do Frankfurta i Ženeve, što bi trajalo oko pet sati do njemačkog finansijskog centra i oko 20 minuta više do švicarskog grada.
Navodi se da broj letova na tim rutama pokazuje snažnu potražnju za putovanjima – te da bi mnogi poslovni i turistički putnici sada radije koristili voz kako bi putovali održivije. Sljedeća generacija vozova također bi mogla podnijeti složenost različitih sistema i ovih dužih ruta.
Stvaranje novih veza zahtijevat će savladavanje niza prepreka, uključujući uspostavljanje graničnih kontrola, infrastrukturu stanica i redove vožnje, rekao je glasnogovornik.
Međutim, Cazenave je za novinsku agenciju PA izjavila da "nema sumnje" da će se nove direktne linije uspostaviti zbog "spremnosti" Eurostara, putnika i vlada.
Velika Britanija i Švicarska su prošlog mjeseca potpisale memorandum o razumijevanju s ciljem uspostavljanja direktnih željezničkih usluga između zemalja.
Eurostar je saopštio da su mu prihodi porasli za 2% na 2 milijarde eura (1,7 milijardi funti) u 2024. godini, a broj putnika na svim njegovim uslugama - uključujući one unutar Francuske, Belgije, Holandije i Njemačke - porastao je na 19,5 miliona. Još uvijek nije odabrao proizvođača za svoju planiranu narudžbu vozova od 2 milijarde eura.
Eurostar je, u međuvremenu, potvrdio da će povećati učestalost svojih direktnih vozova za Holandiju nakon završetka građevinskih radova na međunarodnom terminalu u Amsterdamu u februaru, što će mu omogućiti da ukrca puni broj od 850 putnika. Četvrta dnevna povratna linija između londonskog St Pancrasa i Amsterdama saobraćat će od 9. septembra, a peta će početi sredinom decembra.