Loader
Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

TI BiH o Zakonu o pristupu informacijama Brčko distrikta: Nedopustivo uskraćivati pravo na žalbu

    Kakve helikoptere kupuje BiH: Idealni za medicinske službe i spasilačke misije

    Helikopter (Izvor: helicopters.leonardo.com)
    Euronews.ba/AlJazeeraBalkans
    Objavljeno

    Američki State Department odobrio je moguću prodaju helikoptera tipa AW-119Kx i prateće opreme Bosni i Hercegovini, objavio je Pentagon.

    ADVERTISEMENT

    Procijenjena vrijednost prodaje iznosi 100 miliona dolara, a implementirat će se preko kompanije Leonardo Helicopters US, tačnije, pogona AgustaWestland Philadelphia Corporation, koji će biti glavni izvođač radova za program.


    Kakve helikoptere bi trebala kupiti BiH?


    AW119Kx je prvi laki jednomotorni helikopter koji zadovoljava sve IFR standarde (Instrument Flight Rules) i nudi modernu avioniku (skup elektronskih uređaja u letjelici) i prostranu unutrašnjost kako bi se omogućila fleksibilnost.


    To je unaprijeđena verzija modela AW119 Koala, a proizvodi se od 2016. godine.


    Operateri širom svijeta imaju korist od najviših nivoa produktivnosti među jednomotornim helikopterima, u kombinaciji sa sigurnošću koju pruža mogućnost glavnih sistema, kao i korisnim teretom i performansama na vrhu svoje kategorije, stoji na stranici proizvođača.


    Prema stranicama za avijaciju, AW119Kx pruža izvanrednu upravljivost i manevarske sposobnosti, čak i u uslovima vrućine i visoke temperature. Zbog svojih performansi i kapaciteta idealan je za hitne medicinske službe (EMS) i spasilačke misije. Iako ima jedan motor, zadržava osobine tipične laganom dvomotornom helikopteru. Velika izdržljivost i domet omogućuju operaterima brzu reakciju na nesreće, piše Agusta.com.


    Helikopter AW-119Kx (Izvor: Agusta)


    AW119Kx ima staklenu pilotsku kabinu koja omogućava pilotima sigurno upravljanje u uslovim slabe vidljivosti i izazovnih vremenskih uslova.


    Pokreće ga jedan turboosovinski motor od 1.002 konjskih snaga, proizveden za civilno tržište. Namijenjen je operaterima koji preferiraju niže operativne troškove, održavanje mu je pojednostavljeno.


    Tri rezervoara goriva


    Prostrana i višenamjenska kabina ima mjesta za četiri medicinska radnika i jedna nosila, s potpunim pristupom pacijentu. Unutrašnjost može primiti niz napredne opreme za održavanje života. Helikopter ima široka klizna vrata, veliki prtljažni prostor i dizalicu od 204 kilograma za operacije traganja i spašavanja.


    Dugačak je 12,92 metara, težak je 2.850 kilograma, (3.150 sa dodatnim teretom) a maksimalna brzina mu je 241 km/h. Certificiran je i za operacije na visinama do 7.315 metara.


    Standardno su ugrađena tri rezervoara goriva, smještena iza stražnjih sjedišta u kabini, mogu se ugraditi do dva dodatna, što osigurava let u trajanju od gotovo šest sati. Sa 688 litara goriva, može preći 954 kilometra.


    Helikopter ima i dizalicu od 204 kilograma za operacije traganja i spašavanja.


    Šta o prodaji kaže SAD?


    Vlasti Bosne i Hercegovine tražile su sveobuhvatni paket koji uključuje helikoptere, obuku pilota i osoblja za održavanje, tehničku pomoć, opremu za podršku letjelicama na zemlji, uslugu testiranja i osiguranja kvaliteta, inženjersku te i logističku podršku. Paket pokriva i rezervne dijelove, specijalne alate, tehničke priručnike i zračni prijevoz tereta.


    Prema američkoj Agenciji za saradnju u odbrambenoj sigurnosti (DSCA), „prodaja podržava ciljeve vanjske politike i ciljeve nacionalne sigurnosti SAD-a i sigurnosti partnerske zemlje koja doprinosi političkoj stabilnosti i ekonomskom napretku u Evropi“. Očekuje se da će helikopteri ojačati kapacitete Oružanih snaga BiH za misije potrage i spašavanja, sanaciju katastrofa i humanitarnu pomoć. Predložena prodaja ove opreme i podrške neće promijeniti osnovnu vojnu ravnotežu u regiji, dodaje DSCA.


    Unutrašnjost helikoptera


    Provedba ove predložene prodaje zahtijevat će dodjeljivanje do pet dodatnih predstavnika američke vlade i do sedam predstavnika u Bosnu i Hercegovinu u trajanju do pet godina radi podrške radu opreme i obuci.


    Opis i novčana vrijednost odnose se na najveću procijenjenu količinu i novčanu vrijednost na temelju početnih zahtjeva. Stvarna novčana vrijednost bit će niža ovisno o konačnim zahtjevima, budžetskim ovlastima i potpisanim ugovorima o prodaji, ako i kada budu sklopljeni.


    Za šta se helikopter može koristiti?


    Helikopter se koristi za razne uloge, uključujući komunalne usluge, hitnu medicinsku pomoć (EMS), provođenje zakona (policija) i prijevoz putnika. Ključna prednost ovog tipa je njegov široki trup, koji omogućuje smještaj do sedam putnika u konfiguraciji od tri putnika jedan do drugog u kabini.


    Prostor kabine i odvojeni prtljažni prostor mogu se brzo prekonfigurirati kako bi odgovarali nizu različitih misija i uloga. Može se dobiti nekoliko različitih enterijera kabine kako bi se prilagodili različitim operacijama. Kokpit se također može izolirati od kabine, za neometan rad pilota u zahtjevnim situacijama.


    Za medicinske i spasilačke misije mogu se smjestiti do dva nosila zajedno sa medicinskim osobljem i kompletnom opremom za hitnu medicinsku pomoć, dok većina helikoptera slične veličine može prevoziti samo jednog.


    Prostor kabine i odvojeni prtljažni prostor mogu se brzo prekonfigurirati kako bi odgovarali nizu različitih misija i uloga.


    Ovisno o izboru i ulozi operatera, može se opremiti raznom opremom – vanjskom dizalicom, dvostrukom kukom za teret, dvostrukim komandama leta, produžetkom prtljažnog dijela, skijama za snijeg, brisačima vjetrobranskog stakla, kočnicom rotora, višefrekventnim radio stanicama, slušalicama s aktivnim smanjenjem buke, zvučnom izolacijom, sistemima kisika, zvučnicima, svjetlima za potragu, svjetlima za slijetanje, opremom za plutanje u slučaju nužde, ojačanim vjetrobranskim staklom, sistemom zaštite od udara, kompletom za spuštanje užetom, rezervoarom za gašenje požara i prednjom infracrvenom kamerom.


    Ko proizvodi helikopter?


    Helikopter je djelo multinacionalne kompanije Leonardo S. p. A, specijalizirane za avijaciju, odbranu i sigurnost. U Italiji ju je 1923. godine osnovao grof Giovanni Agusta, koji je 16 godina ranije izveo svoj prvi let avionom.


    Godine 2000. godine, Agusta se ujedinila sa britanskom kompanijom Westland. Sa sjedištem u Rimu, ova multinacionalna kompanija trenutno ima 180 ispostava u inostranstvu. Na svjetskom nivou, 12. je po veličini ugovarač odbrambene opreme.


    Koliko košta jedan helikopter?


    U zavisnosti od brojnih faktora, prosječna cijena helikoptera Leonardo/Agusta Westland AW119 Kx iznosi 3,6 miliona američkih dolara, piše Aircraft

    Cost Calculator.


    Navodi se da na temelju 300 godišnjih sati rada vlasnika letjelice i troškova goriva od šest dolara po galonu, AW119 Kx ima ukupne varijabilne troškove od 365.640 dolara, te ukupne fiksne troškove od 463.174 dolara.

    Možda će vam se svidjeti