Loader
Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Zakoni padaju, reforme čekaju: Sporovi u BiH oko imenovanja, nadležnosti i EU puta

    Bolovanja kontrolora letenja u BHANSA: Forto traži da se ispita moguća zloupotreba

    Copyright European Commission Audiovisual Service
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Jesu li kontrolori u velikom broju otvarali bolovanja i da li su zbog toga izazvana kašnjenja letova? Pitanja su oko kojeg su danas oprečne stavove iznijeli iz Uprave agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine i Sindikata ove agencije.

    ADVERTISEMENT

    Resorni ministar Edin Forto zatražio da se ispita da li postoji eventualna zloupotreba bolovanja te je naveo kako se Agenciji redovno doznačava novac i da kontrola neba nije ugrožena.


    Oko 77.000 minuta kašnjenja u zračnom prometu iznad Bosne i Hercegovine za samo jedan vikend. Ovo je prva ozbiljna posljedica s kojom se, kako je saopšteno iz Uprave, suočava agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) zbog velikog broja bolovanja kontrolora letenja. Ovo stanje rezultiralo je, navodi, poremećajima u pružanju usluge kontrole zračnog prometa.


    “Svaka sljedeća slična situacija ima potencijal dovesti do gubitka povjerenja Network managera, avioprevoznika i investitora u zrakoplovni sektor BiH”, kaže direktor BHANSE Davorin Primorac.


    Sindikat demantuje Upravu i poziva ih da umjesto etiketiranja zaposlenih ispunjavaju svoje obaveze prema radnicima agencije.


    “Stvarna brojka iznosi približno 15.000 minuta, što jasno ukazuje na netačno i manipulativno predstavljanje činjenica s ciljem narušavanja integriteta zaposlenih,” kažu u Sindikatu.


    Avio stručnjaci upozoravaju da kašnjenja u zračnom prometu nisu dobra ni za velika avio tržišta, kamo li za Bosnu i Hercegovinu.


    Kažu da zbog ovih kašnjenja može doći i do tužbi aviokompanija protiv BHANSA-e.


    “Aviokompanije nisu sretne, aviokompanije sada mogu i tužiti BHANSU, jer njih se ne tiče što BHANSA ima manje kontrolora leta. Oni će reći, pa zaposliti nove kontrolore leta”, kaže Alen Šćurić, stručnjak za vazduhoplovstvo.


    I dok nije jasno da li je i koliki broj bolovanja u BHANSA, te šta je mogući razlog, restorni ministar Edin Forto kaže kako se ovaj agenciji redovno dostavlja novac koji BHANSA ne dobija od "Eurocontrola" zbog blokade računa, izazvanog arbitražnom presudom u slučaju "Viaduct".


    “Nema umanjenja plata, koliko ja znam posljednja plata koja je isplaćena u BHANSA nije bila umanjena i ne znam tačno koji su zahtjevi, ako ih ima. Da li ovi što su se naglo razboljeli, da li žele nešto da nam poruče?”, pita Forto.


    Da probleme u BHANSA treba hitno rješavati upozorava Šćurić jer navodi da tužbe aviokompanija nisu najgore što se može desiti Bosni i Hercegovini, u odnosu na to da se potpuno zabrani prelet preko Bosne i Hercegovine ili da BHANSA bude prinuđena da zabrani letove prema svoja četiri aerodroma, što bi izazvalo velike finansijske gubitke.


    “Kada oni kažu više niko ne može prelijetati preko Bosne i Hercegovine nego će to morati učiniti preko Rumunjske, Bugarske, Srbije, Makedonije, odnosno Hrvatske, preko Jadrana. Tada ste produžili aviokompanijama put, to znači veća potrošnja goriva, to znači da će oni kasniti na svoje destinacije, ali ste izgubili velik novac”, dodaje Šćurić.


    Prema zvanličnim podacima agencija upošljava više od 140 kontrolora leta, a prosječan godišnji prihod iznosi oko 26 miliona evra.

    Možda će vam se svidjeti