Loader
Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Offshore Viaduct na Kanalskim ostrvima: Amidžić protiv "arbitražnog" turizma

    Stručnjak za zrakoplovstvo: 87 miliona eura za Aerodrom Bihać koji će stajati prazan

    Aerodrom Bihać (Izvor: Aerodrom Bihać)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    I evo nam opet Aerodroma Bihać, kažu da će radovi krenuti iduće godine i da će gradnja trajati tri godine, navode analitičari portala Zamaaero.com.

    ADVERTISEMENT

    "To je ipak realniji rok gradnje nego prijašnja izjava CEO-a da će iduće godine aerodrom biti otvoren. Dakle, sada je plan da se aerodrom otvori 2029. godine. Prije par tjedana CEO Aerodroma Anel Hadžić jer rekao da će prvi letovi biti 2027. godine", navodi se u analizi.


    Zamaaero je tada objavio da je to apsolutno nerealan rok.


    "Najsmješnije u svemu je da se planira napraviti aerodrom sa terminalom i uzletno-sletnom stazom od samo 1.800 metara. Za polijetanje A319 treba 1.850 metara, za A320 treba 2.100 metara, za A321 2.210 metara. Boeing 737 treba 1.859 do 2.316 metara, a B737MAX 2100 do 2.600 metara. U presmiješnom demantiju naše informacije Hadžić je rekao da oni planiraju letove sa A220-100 koji je referentan avion. Avion kojih u cijelom svijetu ima tek 69 isporučenih, a u Evropi ga lete samo tri kompanije, od koje dvije nikada neće sletjeti na Bihać (ITA i Bulgaria Air). Znači Bihać gradi aerodrom gdje će slijetati samo Swiss? Čestitam", naveo je stručnjak za zrakoplovstvo Alen Šćuric.


    Dodaje da je Aerodrom Bihać otkupio 800.000 kvadratnih metara zemljišta za 9 miliona eura.


    "750.000 eura je plaćeno za pretvorbu poljoprivrednog zemljišta u građevinsko. Vlada Federacije BiH je do kraja prošle godine dala za ovaj krajnje nepotreban aerodrom čak 17,9 milijuna eura, a ove godine će dati 6,1 milion eura. No, to je tek 1/4 potrebnih sredstava, jer Aerodrom smatra da im treba 87 milijuna eura za izgradnju. Jako optimistično. Greenfild sa uzletno-sletnom stazom, četiri kraće rulnice, stajankom, terminalom, servisnim zgradama, parkiralištem i svom vatrogasnom i inom opremom, te terminalnom opremom da će se napraviti za 87 milijuna? Jako optimistično", naglasio je.


    Prema njegovim riječima, čak i da se sve uspije izgraditi za pomenutih 87 miliona eura, ostaje pitanje za koga i ko će to putovati iz Bihaća, gradića od 43.000 stanovnika.


    "U blizini ima Zagreb, Zadar i Banja Luku, aerodrome sa velikim brojem linija? Koji bačen novac. Ogroman bačen novac za aerodrom koji će stajati prazan, bez letova. Nitko ne razmišlja da će taj aerodrom trebati bar 20 zaposlenika (a znamo li bisere BiH imat će ih i više od 40), da će morati plaćati skupe režije, logistiku i infrastrukturu, tj. da će gutati preko milijun eura novaca poreznih obveznika godišnje. Eto da bi Bihać imao aerodrom bez putnika i bez letova. Bravo BiH", istakao je Šćuric.


    Naveo je primjer otvaranja aerodroma Morava.


    "Ima tek dva tjedna leta i 400 putnika mjesečno. Potrošeno 40 milijuna eura i plaća se 50 zaposlenika za broj putnika koliko ima omanja seoska autobusna stanica. Ali i ovaj katastrofalan primjer nije bio dosta. Pa se sada grada Bihać i Trebinje, a razmišlja i o Beranama, Nikšiću i Ponikvama. Pogledajte primjere Maribora, Morave, Lošinja, Brača. Zar vam to nije dosta? A to su aerodromi koji imaju daleko više potencijala od Bihaća. Pobogu. Pa zar države regije stvarno nemaju pametnijeg načina bacanja novaca koji bi bar neku korist donio lokalnoj zajednici", zaključio je Šćuric.

    Možda će vam se svidjeti