Ceste Federacije Bosne i Hercegovine oglasile su se saopćenjem za javnost povodom radova na magistralnoj cesti M-17, a zbog kojih su proteklih dana zabilježene ogromne gužve na dionici Konjic - Jablanica.
Kako su naveli, ovo javno preduzeće je 18. juna zaključilo ugovor sa izvođačem radova, firmom "SIKRA" d.o.o Sarajevo.
Ugovor obuhvata radove na:
1. Zamjeni dilatacija na mostu (M17-012-302) preko duboke doline, Ostrožac, na cesti M17, dionica Konjic - Jablanica 1, km 13+227,
2. Zamjeni dilatacija na mostu (M19.2-001-96) preko rijeka Drinjače, Vitalj na cesti M19.2, dionica Kladanj – Vlasenica, km 0+081, i
3. Sanaciji dilatacije na mostu (M17-012-304) preko nepoznatog potoka, Crnaja na cesti M17, dionica Konjic - Jablanica 1, km 15+734,
"S obzirom na period godišnjih odmora i trajanje turističke sezone tokom koje je evidentno povećanje broja vozila na konkretnom cestovnom pravcu, a u post-sezoni u danima vikenda, kako bi se izbjegle gužve u saobraćaju početak radova na mostovima Crnaja i Ostrožac na cesti M-17 je ciljano odložen za početak septembra tekuće godine", naveli su iz Cesta FBiH.
Napominju i da "ne treba zaboraviti da je ovaj cestovni pravac iznimno opterećen i zbog nepostojanja alternativnih pravaca u blizini i mreže autocesta koje bi glavni grad povezivale sa južnim dijelom države, ne zanemarujući pri tome ni PGDP (prosječni godišnji dnevni promet) na ovom pravcu koji je uvećan za više od 20 posto u odnosu na isti period prije dvije godine (august 2025. - 19.300 vozila po danu), što uveliko premašuje kapacitete prometnice kategorizirane kao magistralna cesta".

"Treba istaći da su predmetni radovi neophodni kako bismo zadržali funkcionalnost cestovnih objekata i njihove sigurnosne aspekte, posebno ako imamo u vidu da je magistralna cestovna mreža u FBiH iznimno stara (građena 60. i 70. godina prošlog stoljeća). S tim u vezi, apelujemo na strpljenje vozača te na eventualno korištenje alternativnih cestovnih pravaca (Vitez - Travnik - Kupres)", navode u saopćenju.
Dodaju da je u konkretnom slučaju riječ o specifičnim, specijaliziranim radovima koji se, zbog svoje tehnologije, ne mogu izvoditi u zimskom periodu.
"Osim toga, tehnologija uklanjanja postojeće dilatacije, te ugradnja nove, moraju se izvoditi veoma pažljivo kako se ne bi ugrozila sigurnost radnika i učesnika u prometu zbog čega se promet odvija jednom polovinom mosta, a na drugoj se izvode radovi.
S obzirom na specifičnost radova, ograničen je broj izvođača na tržištu (samo jedan specijalizirani izvođač) te se dešava da potpisivanju ugovora za ove vrste radove prethodi i opetovano provođenje postupka javnih nabavki. S druge strane, izvođači se suočavaju i sa nedostakom kvalificirane radne snage te ne mogu organizirati neprekidno izvođenje radova bez nedjeljnih odmora (radovi se ne izvode samo nedjeljom)", navode u saopćenju.
Dodaju da je rok za izvođenje kod ovakve vrste radova između 30 i 40 dana.
"Ono što JP Ceste FBiH planira ubuduće jeste zahtijevati od izvođača radova da u dane vikenda osigura ručnu regulaciju prometa, ali i pozivamo predstavnike MUP-ova da intenziviraju svoje aktivnosti na opterećenim cestovnim pravcima.
Razumijemo da radovi mogu izazvati privremene poteškoće u saobraćaju, ali senzacionalistički pristup društveno važnim pitanjima sigurno ne doprinosi tačnom informiranju građana. Radovi se odvijaju prema ugovorenoj dinamici, uz naizmjenični režim propuštanja saobraćaja, u skladu sa važećim sigurnosnim standardima i rješenjem FMPiK od 18. jula 2025. gdje je članom 4. jasno navedeno da se "izvođač radova obavezuje da za vrijeme blagdana i praznika, kao i nedjeljom, osigura neometan dvosmjerni promet za sve kategorije vozila", naveli su iz JP Ceste FBiH.
Reakcija Damira Mašića
Podsjećamo, na jučerašnju gužbu od Jablanice do tunela Crnaja reagovao je i zastupnik SDP-a u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine Damir Mašić.
On je objavio fotografije sanacija mosta Crnaja koja već danima stvara kilometarsku kolonu na magistralnoj cesti Konjic - Jablanica na kojima se vidi da je riječ o dva kvadrata asfalta.
"Ovako izgleda tzv. 'sanacija mosta Crnaja' koja danima pravi kilometarske kolone zbog dva kvadrata asfalta koji na sastavu mosta treba da se zamijeni", naveo je Mašić.