Kriza u “Koksari” Lukavac, jednom od najvećih industrijskih pogona u Bosni i Hercegovini, ne jenjava. Kompanija bilježi dugove od oko 500 miliona konvertibilnih maraka. Željeznicama Federacije BiH, Elektroprivredi BiH, javnom preduzeću “Spreca” Tuzla i drugim partnerima "Koksare" Lukavac danas je upućen apel.
“Dajte da se svi angažujemo da ‘Koksara’ u naredni 15 dana uradi ono što je do nje, proces restrukturiranja, smanji troškove poslovanja i u nastavnom periodu, sa određenim strateškim partnerima nastavi poslovanje sa tačkom rentabiliteta, i u konačnici naći i pronaći kupca koji bi sve ovo preuzeo”, rekao je Almir Bajrić, privremeni stečajni upravnik kompanije “Koksara” Lukavac.
Željeznice Federacije, kako se čini, više nemaju prostora za razumijevanje, pa su “Koksari” uveli transportno ograničenje.
“Ono što mi u ovom momentu imamo problem jeste prevoz koksa. Ne vrši se prevoz koksa i samim tim onemogućava se da napravimo transformaciju ovog proizvodnog ciklusa i riješimo ono što je ključno u ovom periodu”, dodao je Bajrić.
Otežavajuće okolnosti, između ostaloga, ugrožavaju otvaranje stečajnog postupka za koji, kažu, mogao bi biti spas za ovu kompaniju. Da bi situacija bila još teža, “Koksari” je najavljeno i isključenje električne energije. To bi tek ugrozilo sve napore za opstanak, ali bi posljedice osjetio i Tuzlanski kanton, u snadbjevanju, ali i dodatnom zagađenju zraka, piše RTV TK.
“Ako nam ne budete dali šanse, bojim se da će strateški partner, trenutno koga imamo odustati svega, nabaviće koks iz Kine, Železnica će izgubiti 23% svog prometa. Dovodimo Federaciju u pitanje”, izjavio je Almin Suljić, izvršni direktor za komercijalne poslove u “Koksari” Lukavac.
I dok se čaka dodatno razumijevanje partnera i institucija, ujedno se radi i na sistematizaciji radnih mjesta. Koksara Lukavac trenutno ima zaposlenih 778 radnika. Ovaj broj će se morati smanjiti.
“Kada je riječ i pitanje o broju radnika koji će raditi u stečaju, mi zvanučnoh broja ne imamo. Radi se sistematizacija po kojoj će raditi neophodan minimalan broj radnika u proizvodnji, ali samim tim nam je sigurnost radnika na prvom mjestu. Znači, taj broj mora biti siguran, radnici koji će biti vezani za proces proizvodnje, ne smije biti ugroženi njihov život i okolina. Ne smije se gomilati posao o radniku, ne smije se puno objedinjavati radnij mjesta. Ono što trebamo navesti, da će svi radnici koji budu prekinuli ugovor u stečaju dobiti određeni vid otpremnina”, kaže Ermin Halilović, predsjednik Sinidkata radnika “Koksare”.
 
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
            