Loader
Loader
Pronađite nas

Forto: Budućnost BiH je u jačanju privatnog sektora

Binas Bugojno otvara vrata za 132 nova radnika

    Povećane cijene automobila u BiH, kao i potražnja

    Automobili, ilustracija (Izvor: Pixabay)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Cijene automobila u BiH su povećane, a povećana je i potražnja. Povećanje potražnje dovelo je do rasta cijena prvenstveno na tržištu polovnih vozila, te dužeg roka za isporuke novih vozila.

    ADVERTISEMENT

    Smajo Borović odlučio se za kupovinu novog automobila. Dok čeka isporuku, koja traje duže vrijeme, dobio je zamjensko vozilo.


    "Mislim da se to najviše dešava zato što smo mi generalno malo tržište i autosaloni nemaju hrabrosti da neku kvotu koju imaju na početku godine da povećaju i onda svako novo auto koje nije previđeno dolazi sa nekog drugog tržišta i za neko drugo tržište i nije namijenjeno nama onda se tu stvaraju neka čekanja", kaže kupac Smajo Borović za BHRT.


    Upravo zbog višemjesečnog čekanja, kupci se sve više okreću automobilima koji su na stanju.


    "Ja sam uvijek pristalica novih auta, međutim svakako sljedeći put kad budem kupovao auto tražiću neko auto koje već postoji u salonu i koje imaju na stanju", kaže Borović.


    Ovo je salon za prodaju polovnih automobila. Za mjesečnu prodaju kaže vlasnik, nema pravila. Nekada se prodaju tek 2 ili 3 vozila, a nekada i više od 10. Iako prodaja varira, cijene ostaju iste.


    "2024. godina je bila rekordna godina po prodaji polovnih automobila u Bosni i Hercegovini gdje je prodato oko 88 hiljada polovnih vozila od ukupno 100 do 101 hiljade. Tako da sad možemo pretpostaviti da se cijene neće ništa posebno mijenjati ili da se neće mijenjati nikako. Dapače, mi svakom novom narudžbom automobila imamo cijene koje su jače od prethodnih", kaže Emir Soko, suvlasnik autosalona.


    Više od 80% prodanih vozila u 2024. u Bosni i Hercegovini su bila polovna vozila. Povećanje njihovih cijena počelo je u prvoj godini pandemije Covid-19. Nestašica komponenti za proizvodnju novih vozila, dovela je do predugih rokova isporuka pa su se kupci još tada okrenuli polovnim vozilima. Evropska unija sada uvodi nove tehničke propise koji će ukloniti starije automobile s saobraćajnica, a to se najviše odnosi na dizelaše bez DPF filtra. Ovakvi potezi mogli bi imati utjecaja i na tržište automobila u Bosni i Hercegovini, i to kroz moguće smanjenje cijena zbog očekivanog zasićenja tržišta.


    "Nama kao dilerima automobila, jako bi značilo da cijene pojeftine jer bismo i mi plaćali manje cijene i mogli ponuditi povoljniju cijenu prema krajnjem kupcu. Pravili bismo neku dobit na osnovu obrta, a sad cijene kakve su i kakve se predviđaju, nisu baš obećavajuće", zaključuje Soko.


    U Bosnu i Hercegovinu u 2024. godini uvezeno je 81.500 vozila. Vozila su ukupno plaćena 1,2 milijarde KM. Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, od ukupnog broja uvezenih vozila 8.233 su nova, a 73.267 polovnih.

    Možda će vam se svidjeti