Loader
Loader
Pronađite nas

Centralna izborna komisija Bosne i Hercegovine objavila preliminarne rezultate izbora u četiri općine

Na dnevnom redu NSRS zakoni o bankama i gradu Tesliću

    Forto i Peulić: U EU hapse naše vozače, moramo reagovati regionalno

    Velibor Peulić i Edin Forto (Izvor: Euronews BiH)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto i predstavnik plenuma Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine Velibor Peulić danas su održali press konferenciju nakon sastanka na kojem su razgovarali o gorućim problemima prijevoznika iz Bosne i Hercegovine.

    ADVERTISEMENT

    Edin Forto je poručio da je ovo već drugi sastanak te je podsjetio o čemu je razgovarano na prvom sastanku.


    "Na prvom sastanjku dogovorili smo kako ćemo raditi, a danas smo krenuli operativno raditi sa predstavnicima prijevoznika i ove sastanke ćemo praktikovati na redovnoj osnovi jer jako je velik broj nagomilanih pitanja. Postoje dvije zone u koje smo se danas kretali. Jedna je u direktnoj nadležnosti Ministarstva komunikacija i prometa poput pravilnika o licenciranju i obukama i td. Dotakli smo se i nekih jako specifičnih stvari u samom pravilniku. Nastavit ćemo raditi i eventualno pokrenuti izmjene pravilnika prema zahtjevima prijevoznika. Ne mogu predvidjeti ishod, ali razgovor je pokrenut", rekao je Forto.


    Poručio je da je drugi dio sastanka bio vezan za ponudu koju je Ministarstvo dalo prijevoznicima da bude njihova neka vrsta agenta pred drugim resorima i generalno u javnosti.


    "Postoji puno stvari koje tište prijevoznike, a taj sektor jedan od najzdravijih dijelova bh. privrede. Boravak prijevoznika u Evropskoj uniji je goruća tema jer postoji opasnost da već krajem ove godine, početkom sljedeće da se našim vozačima jako ograniči boravak u EU zbog novih softverskih rješenja koja mogu početi primjenjivati na granicama što može biti dodatni trošak za naše prijevoznike i što nas može staviti u nepovoljan položaj u odnosu na prijevoznike iz EU", naveo je.


    Istakao je da je od samog imenovanja na funkciju ministra obavio desetine razgovora na ovu temu te da se polako kristalizira način na koji možemo doći do nekog rješenja.


    Edin Forto (Izvor: Euronews BiH)


    "Ali to će biti interdisciplinaran, prije svega Ministarstva vanjskih poslova. Ja ću vam reći da ministar Elmedin Konaković već prihvatio ovu temu kao jednu od ključnih. Ako uspijemo ovo razjasniti na najbolji način sa Evropskom unijom, možda možemo riješiti ovaj problem", kazao je.


    Edin Forto je poručio da na sljedećoj ministarskoj konferenciji koja će se održati sredinom maja u Beogradu u organizaciji transportne zajednice koja je tijelo EU koja okuplja zemlje Zapadnog Balkana, Ministarstvo će nominovati ovu temu i predložiti da se regionalno nastupa po ovom pitanju, kao i po drugim pitanjima koja se tiču cijele regije.


    "Kao osoba koja dolazi iz liberalne stranke, podržavam svaku vrstu protesta, posebno kada bi bila neka vrsta protesta vezanog za boravak vozača u EU, bilo bi idealno ta to bude regionalni nastup. Ovo je regionalni problem i nije konkretno predmet u nadležnosti Ministarstva komunikacije i prometa BiH", zaključio je.


    Peulić: U EU hapse naše vozače


    Velibor Peuluć je naveo da od 17. aprila do današnjeg dana imali su nekih trzavica.


    "Imali smo dobar otvoren sastanak, Preuzeli smo obaveze, i jedni i drugi. Ministar Forto je hrabar čovjek koji će se sada baviti pitanjima nagomilanih 20 godina. Prva grupa pitanja - 90/180. Potrebno je napraviti tematsku sjednicu Vijeća ministara da bismo napravili određeni zaključke. Mi smo i prošle sedmice imali hapšenja, privođenja, diskriminaciju do tog nivoa da samo zato što ste građani Bosne i Hercegovine i što ste vozač, zatvore vas na 48 sati, deportuju u Njemačku, a onda vas vrate nazad. Na takva pitanja mora se dati široki odgovor", rekao je.


    Peulić je istakao da je tehničko rješenje jednostavno samo ako se želi primijeniti od strane EU.


    Velibor Peulić (Izvor: Euronews BiH)


    "Mi imamo pametne tahografe na kojima možemo evidentirati koliko je naš vozač bio u EU. Na zadnjoj sesiji koja se odigrala u Briselu 23. aprila, čak nisu imali razliku u pojmovima migrant, ilegalni migrant i vozač iz BiH. Mi imamo više sporazuma i tamo je precizirano šta znači pauza, dnevni boravak i pozivamo da se pridržavamo tih uređaja. Kada bi se to tehnički primijenilo ne bismo imali problema sa 90/180", kazao je.


    On je najavio da će prijevoznici u daljem razgovorima zauzeti stav kao i do sada.


    "Jedino integralno kao region možemo reagovati jer zasutavljanje izvoza miliona tona robe može se osjetiti. Ako je to jedini način, to će se desiti. Što se tiče drugih pravilnika, na svaki ćemo dostaviti svoja zapažanja. Naš cilj je da napravimo bolji ambijent, da lanci snabdijevanja ne potpadnu pod kompanije koje nemaju sjedište u Bosni i Hercegovini, da zaustavimo odlazak mladih ljudi i da olakšamo povratak ljudi koji nije baš tako jednostavan", kazao je.



    Možda će vam se svidjeti