Loader

Loader
Pronađite nas

Mali budžet i velika očekivanja: Sjeverna Koreja bizarnim oglasom pokušava da privuče posjetioce iz Rusije

Rastući broj posjetilaca ostavlja štetan ljudski otisak na ekosisteme Antarktika

    Kako evropski gradovi podstiču održivi turizam kroz inovativne nagrade

    Kopenhagen (Izvor: Pexels)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Evropski gradovi su inspirisani CopenPay sistemom nagrađivanja za dobro ponašanje u Kopenhagenu.

    ADVERTISEMENT

    Desetine popularnih evropskih destinacija su u posljednjih nekoliko mjeseci uvele kazne, poreze i druga ograničenja za putnike, u pokušaju da se bore protiv prekomjernog turizma.


    Međutim, prošle godine Kopenhagen je zauzeo sasvim drugačiji pristup. Grad je počeo nagrađivati ​​turiste koji pokazuju odgovorno i savjesno ponašanje kroz inicijativu CopenPay. Glavni cilj ovog programa je da se putnicima pokaže da klimatske akcije mogu biti mnogo lakše nego što misle, u nastojanju da se promovira održivi turizam.


    Podsticaji uključuju besplatno iznajmljivanje bicikala, izlete brodom i ručkove za putnike koji pomažu u zajedničkim vrtovima, skupljaju smeće i koriste javni prevoz.


    Slijedeći akcije Kopenhagena, drugi evropski gradovi i destinacije poput Berlina, Helsinkija i Bremena izrazili su interes za isprobavanje istog sistema.


    „Od pokretanja CopenPaya prošlog ljeta, susreli smo se s ogromnim interesom gradova i turističkih zajednica iz Evrope, Azije i Sjeverne Amerike, a svi su željeli saznati više o CopenPayu i našim saznanjima“, rekao je Søren Tegen Petersen, izvršni direktor Wonderful Copenhagena, u saopštenju za javnost.


    „Do sada smo podijelili uvide o CopenPayu s više od 100 zainteresiranih strana.“


    Nagrade za putovanja vlakom i duže boravke


    Berlin razmatra pokretanje nove inicijative sljedeće godine, koja bi mogla nagraditi putnike koji dolaze vlakom, ostaju duže, jedu obroke na biljnoj bazi i učestvuju u ekološki prihvatljivim aktivnostima, s pogodnostima poput popusta na ulaznice za muzeje, besplatne hrane i besplatnog najma bicikala, piše Euronews Travel.


    Očekuje se da će ovaj program pomoći u smanjenju jaza između turista koji žele biti odgovorniji, ali ne znaju kako, i njihovog stvarnog ponašanja.


    Grad je predložio da će koristiti mobilne aplikacije i sisteme zasnovane na bodovima kako bi pojednostavio proces nagrađivanja i angažmana, uz partnerstvo s lokalnim poduzećima.


    Helsinki je također zainteresiran da slijedi primjer Kopenhagena i uvede vlastitu verziju programa nagrađivanja. Vjerovatno će se posebno fokusirati na regenerativni turizam i projekte obnove Baltičkog mora, u suradnji s drugim baltičkim i nordijskim destinacijama.


    Program bi također potaknuo turiste da koriste javni prijevoz i bicikliraju, s nagradama poput besplatnih obroka i izleta s popustom, između ostalih iskustava.


    Slično tome, još jedan njemački grad, Bremen, već je uveo kooperativnu kampanju s Deutsche Bahnom za promociju održivog turizma, s planovima korištenja CopenPay modela za daljnji razvoj.


    Kao dio programa, gosti koji dolaze u Bremen vozom preko noći dobijaju iznenađenja u obliku poklon paketa s malim poklonima i vaučerima od različitih lokalnih turističkih preduzeća.


    „Kampanja je bila vrlo dobro prihvaćena od strane naših posjetilaca i ohrabrila nas je da dalje proširimo koncept, jačajući Bremen kao održivu destinaciju. Za 2026. godinu planiramo još veću inicijativu“, rekao je u saopštenju za javnost Oliver Rau, generalni direktor marketinga i turizma Bremena, Wirtschaftsförderung Bremen GmbH.


    Popularne skijaške destinacije u Alpama, kao što su Via Lattea u Italiji i Les Gets-Morzine u Francuskoj, također ove godine smanjuju cijene skijaških karata do 25 posto za posjetioce koji dolaze željeznicom.


    Besplatna pića i ulaz u muzeje


    Nagrađivanje turista za odgovorno ponašanje nije potpuno novi koncept, jer drugi gradovi poput Londona već godinama imaju slične lokalne programe. U julu, koji je široko poznat kao Jul bez plastike, posjetioci i stanovnici Londona nagrađeni su besplatnim pićem za učešće u akcijama čišćenja.


    U Švicarskoj, putnici koji se odluče istražiti zemlju javnim prijevozom dobijaju besplatan ulaz u preko 500 muzeja sa Swiss Travel Pass-om, kao i popust do 50 posto na većinu planinskih željeznica.


    Wild Sweden, nagrađivana turistička kompanija, također nudi pristup spa centru i besplatan obrok u hotelu Savoy u Lulei posjetiocima koji u švedsku Laponiju stižu željeznicom na odmor posvećen polarnoj svjetlosti i divljim životinjama.


    Prošlog proljeća, Normandija je pokrenula niskougljičnu tarifu koja je nudila popust od najmanje 10 posto na ulaz u 90 atrakcija i kulturnih mjesta. Ovo se odnosi na posjetioce koji dolaze u sjevernu regiju Francuske autobusom, vozom ili biciklom i može se koristiti u dvorcima, muzejima, spomenicima i parkovima, kao i za iznajmljivanje bicikala, vožnju kanuom i escape room-ovima, između ostalih aktivnosti.

    Možda će vam se svidjeti