Evropska unija je u četvrtak optužila TikTok za kršenje digitalnih pravila nakon što je zaključila da ta platforma društvenih medija u kineskom vlasništvu nije dovoljno transparentna u pogledu oglašavanja.
Evropska komisija je "utvrdila da TikTok ne pruža potrebne informacije o sadržaju reklama, korisnicima na koje se reklame odnose i ko je platio za reklame", navodi se u saopćenju.
Ovo je prvi put da je Brisel formalno optužio TikTok za kršenje Zakona o digitalnim uslugama (DSA), prekretničkog zakona EU o online sadržaju.
#Prema našem preliminarnom mišljenju, TikTok se ne pridržava DSA u ključnim oblastima svog repozitorija reklama, što sprječava potpunu inspekciju rizika koje donose njegovi sistemi oglašavanja i ciljanja", rekla je Henna Virkkunen, šefica za digitalnu politiku EU.
Prema DSA, najveće svjetske digitalne kompanije moraju uspostaviti biblioteku reklama koja prikazuje informacije o reklamama koje se prikazuju na njihovim platformama.
EU se nada da će svaka biblioteka reklama tada biti lako dostupna istraživačima i civilnom društvu kako bi otkrili lažne reklame i hibridne kampanje prijetnji.
DSA, koji je stupio na snagu prošle godine, dio je moćnog arsenala Evropske unije za obuzdavanje velikih tehnoloških kompanija i daje EU ovlaštenje da kažnjava kompanije kaznama i do šest posto njihovih globalnih godišnjih prihoda.
TikTok je još uvijek pod istragom u istoj istrazi pokrenutoj u februaru 2024. godine zbog straha da možda ne čini dovoljno da se pozabavi negativnim uticajima na mlade ljude.