Xiaomi je lansirao svoj prvi električni SUV, model YU7, s ciljem da direktno konkuriše Teslinom Modelu Y. Početna cijena iznosi 253.500 juana, odnosno oko 35.360 američkih dolara, što je nešto jeftinije od Tesle.
Prvi podaci o narudžbinama bili su impresivni, već nakon tri minuta od objave informacije o prednarudžbama, YU7 je prikupio više od 200.000 upita, a u roku od jednog sata broj narudžbina skočio je na gotovo 289.000, čime je dodatno porasla vrijednost akcija kompanije.
Ovakav interes ukazuje na izuzetno živu potražnju, a za kinesko tržište predstavlja snažan signal da je Xiaomi ozbiljno ušao u igru sa najvećim igračima autoindustrije.
Dostupan u tri verzije
Tehničke karakteristike YU7 modela su impresivne. Dostupan je u tri verzije – Standard, Pro i Max.
Osnovna verzija dolazi sa 96,3 kWh LFP baterijom i pogonom na zadnje točkove, nudi autonomiju do 835 kilometara prema kineskom CLTC standardu i ubrzanje do 100 km/h za 5,9 sekundi.
Dvije snažnije verzije imaju pogon na sve točkove, a ubrzanje do 100 km/h iznosi 4,3 sekunde za Pro i 3,2 sekunde za Max verziju.
Posebno se ističe izuzetno brzo punjenje – Max verzija može da se napuni od 10 do 80 procenata za samo 12 minuta, zahvaljujući 5.2C tehnologiji.
Dužina vozila preko 5 metara
Vozilo ima dužinu preko pet metara, dok je međuosovinski razmak tri metra, što znači prostranu i luksuznu kabinu.
Enterijer obiluje digitalnim i luksuznim sadržajima: tu su dvostruki veliki ekrani, napredni HUD, ali i Nappa kožna masažna sjedišta i integracija sa Xiaomi kućnim ekosistemom.
Prisutni su i LiDAR, 4D radar i Nvidia DRIVE platforma, što govori o ozbiljnim tehnološkim ambicijama kompanije da fokus stavi na bezbjednost i autonomnu vožnju.
Xiaomi za sada još nije prisutan u Evropi, i to se vjerovatno neće uskoro promijeniti, jer kompanija jedva usjpeva da zadovolji potražnju na domaćem, kineskom tržištu, prenosi b92.