U posljednjim decenijama, pronalaženje „srodne duše“ postalo je za mnoge ljude izuzetno težak zadatak. Visoko razvijena društva posebno pate od ljubavnih problema, a među njima se po broju samaca već dugo ističe Japan.
U toj zemlji, gotovo 40 posto stanovništva su samci, dok nevjerovatan procenat osoba između 20 i 49 godina – čak 34 posto – nikada u životu nije imao romantičnu vezu.
Stoga ne čudi što je upravo iz Japana potekao vrlo neobičan oblik biznisa – iznajmljivanje partnera isključivo radi druženja, bez ikakvih intimnih kontakata.
Brzo su im se pridružile i druge dalekoistočne zemlje koje se suočavaju s niskim natalitetom i velikim brojem jednočlanih domaćinstava, pa je tako moguće iznajmiti djevojku ili momka i u Južnoj Koreji, većim gradovima Kine, Vijetnama, Singapura...
Jedan od najpoznatijih servisa ove vrste zove se Rent Kano (skraćeno od Rent-a-Kanojo, što znači „iznajmi djevojku“) i postoji još od 2015. godine. Danas posluje u više od deset japanskih prefektura, uključujući Tokio, Osaku, Fukuoku, Nagoju i Hokkaido. Na web stranici se može birati među hiljadama djevojaka, od kojih svaka ima svoju cijenu.
Za dvosatni izlazak, najniža cijena je oko 12.000 jena, što je približno 74 eura. Jasno su definisane granice ponašanja – dozvoljeno je držanje za ruke, zajedničko fotografisanje, pa čak i izleti na plažu ili dnevna putovanja. Intimni kontakti u privatnim prostorima strogo su zabranjeni.
Sajt Rent Kano ima i verziju na engleskom jeziku, posebno prilagođenu turistima, a jasno je naznačeno i koje sve jezike govore djevojke koje se mogu iznajmiti.
U Japanu i mnogim drugim zemljama dostupni su i posebni servisi za iznajmljivanje muškaraca po istom principu.
Kako izgleda proces iznajmljivanja djevojke ili momka?
Iako je potražnja za ovakvim uslugama velika, proces dolaska do djevojke ili momka za iznajmljivanje nije nimalo jednostavan – a ni jeftin.
U to se uvjerio i Australac Jordan Tually, koji je svoje iskustvo iz Japana dokumentovao na YouTubeu.
On je potrošio oko 700 australskih dolara da bi proveo dan s dvije djevojke u jednom japanskom parku, jer je korisnik usluga obavezan da plati i sve troškove izlaska – hranu, piće, zabavu...
Njegove „djevojke za jedan dan“ ispričale su mu da su ih ljudi ranije angažovali za različite prilike – od pratnje na vjenčanjima do porodičnih večera.
Ekonomija usamljenosti
Servisi za iznajmljivanje partnera samo su jedan od oblika biznisa usmjerenih ka samcima, koji predstavljaju jednu od najbrojnijih ciljnih grupa u visoko razvijenim zemljama.
Od hiljada aplikacija za upoznavanje koje su se pojavile u posljednjoj deceniji, pa do porasta zajedničkog stanovanja i dijeljenih radnih prostora, obećanje lakšeg ljudskog kontakta postalo je “zlatna žila” za marketinške prilike.