Loader
Loader
Pronađite nas

Golob na sastanku sa Bajdenom u Bijeloj kući: Jedna od tema Zapadni Balkan

Na ULTRA Europe festivalu u Splitu 119 uhapšenih, naplaćeno 50.000 evra kazni

    Rampe i kućice postaju prošlost: Novi sistem naplate putarina u Hrvatskoj

    Autoput, putarina (Izvor: Pexels)
    Večernji list
    Objavljeno

    Hrvatska bi od sljedeće godine trebala da uvede novi sistem naplate putarina na autoputevima.

    ADVERTISEMENT

    Rampe i kućice na ulazima, odnosno izlazima s autoputeva će postati stvar prošlosti, a prema prijedlogu novog Zakona o naplati putarina, koji je trenutno u postupku javnog savjetovanja, to nije jedina novost.


    Naime, autoputevima će kružiti bijeli automobili s plavim rotirkama i displejima s uputstvima vozačima. Osim bijele boje, ta vozila će imati i natpis ESNC, što znači Elektronski sistem naplate cestarine.


    Takvim vozilima će upravljati nadzornici, odnosno službene osobe kojima će zadaća biti praćenje da su svi platili dionicu autoceste po kojoj se voze. Novi zakon bi na snagu trebao stupiti tek 1. novembra 2026. godine. Dotad država ima obavezu pripremiti infrastrukturu, uređaje, softvere, ali i javne kampanje za informisanje vozača o novostima na autoputevim, piše Večernji.


    Najbitnija novost je da više nema zaustavljanja na naplatnim kućicama, niti fizičkog plaćanja cestarine. Gotovo svi će biti obavezni uključiti se u već spomenuti ESNC, koji podrazumijeva automatizovanu naplatu u slobodnom prometnom toku, što znači da će uređaji raspoređeni duž autoputeva automatski prepoznavati registarske tablice.


    Vozači lakih vozila, odnosno onih najveće dopuštene mase od 3,5 tone (B kategorija), moći će birati žele li se registrovati putem sistema raspoznavanja registarskih tablica (APRP model) ili putem već postojećeg ENC-a. Za teška vozila ENC će biti obvezan.


    Registracija u sistem će biti omogućena putem internetskog prodajnog mjesta, mobilne aplikacije, na prodajnim mjestima koncesionara ili njihovih partnera, ali i na stazama za brzo uključenje, odnosno posebnim saobraćajnim trakama na ulazima na autoput. Takve će staze biti raspoređene ondje gdje je veći saobraćaj.


    Stranci se neće moći izvući


    I strani vozači su dužni registrovati se u ENSC. Vozači autobusa i kamiona iz inostranstva to moraju napraviti odmah po ulasku u Hrvatsku, dok vozači automobila i motocikala to trebaju učiniti prije ulaska na autoput. Oni koji koriste evropski sistem elektronske naplate (EENC) moći će, pod određenim uslovima, isti sistem koristiti i u Hrvatskoj.


    Oni koji, pak, misle da se mogu izvući od plaćanja putarina, trebaju znati da će se putem automatizovane prekogranične razmjene podataka moći doći do njih i naknadno. Naime, sistem, koji će biti u ingerenciji MUP-a, koristiće računarsku aplikaciju Toll u sklopu Evropskog informacijskog sistema za vozačke dozvole (Eucaris), čime se omogućuje slanje obavještenja o neplaćenoj putarini te potencijalno pokretanje postupka prisilne naplate.


    To znači da će vozaču koji se ne registruje u ENSC biti naplaćena kazna od 120 evra i cestarina za dio autoceste koji je odvozio. Ako ga, pak, uhvati nadzornik s početka ovog teksta, predložiće mu registraciju u ENSC ili napuštanje autoputa na prvom izlazu. No, to znači i neku od velikog broja prekršajnih kazni.


    Možda će vam se svidjeti