Žene imaju najviše interesovanja za otvaranje sopstvenog biznisa u Portugalu, Poljskoj i Grčkoj u EU. Međutim, izvan bloka, Ukrajina je dom za još veći omjer ambicioznih poduzetnica, pokazuje nova studija.
Prema novom istraživanju koje je naručio Mastercard, žene u Ukrajini su najspremnije da osnuju sopstveni biznis u poređenju sa ostatkom Evrope.
Od svih ukrajinskih žena, koje žive u ratnoj zoni i suočavaju se sa veoma teškim okolnostima, dvije trećine (66%) kaže da planira da pokrene sopstveni biznis. Među onima koji smatraju isto, taj omjer je još veći među mlađom generacijom, s više od četiri petine generacije Z (83%) koja želi napraviti ovaj poduhvat.
Žene poduzetnice igraju ključnu ulogu u ekonomskom razvoju, otpornosti i oporavku, rekao je Mastercard, dodajući da su također vođene podrškom pozitivnim promjenama u svijetu.
"Na primjer, poduzetnica i majka Inna Bozhko, vlasnica Barbershop Inclusive u Harkovu, Ukrajina. Iskoristila je našu podršku kroz Mastercard centar za inkluzivni rast da otvori svoju brijačnicu sa posebnim zvučno izolovanim prostorom za djecu sa smetnjama u razvoju koja su pod utjecajem zvuka (njena osmogodišnja kćerka ima cerebralnu paralizu)”, rekao je za Euronews Business Payal Dalal izvršni potpredsjednik Globalnih programa Mastercarda.
Ukrajinci, i muškarci i žene, navode nedostatak sredstava kao ključni razlog zašto još nisu započeli posao (65% muškaraca i 76% žena). Žene su također navele nedostatak iskustva (47%), znanje (36%) i samopouzdanje (38%) kao glavne faktore koji ih sprečavaju da pokrenu posao.
Ukrajinke su najzainteresovanije za otvaranje svog poslovanja u online prodaji (22%), obrazovanju, uključujući podučavanje (17%), poljoprivredi (15%) i hrani i piću (15%).
Gdje su još u EU žene najviše zainteresirane za poduzetništvo?
Podstaknute izuzetno poduzetničkim duhom GenZ-a, sve više žena u EU se okreće osnivanju vlastitog posla kako bi stekle finansijsku nezavisnost, poboljšale fleksibilnost poslovnog i privatnog života i napravile razliku u svijetu.
Prema izvještaju koji je sproveden u 41 zemlji širom svijeta, četiri od deset Evropljanki razmišljaju o vođenju vlastitog posla, ovaj omjer je najveći među generacijom Z (62%) i milenijumskim ženama (53%).
Unutar EU, Portugalke su najspremnije da osnuju svoj biznis, a također su dvostruko ugodnije sa osnovnim finansijskim vještinama, poput upravljanja štednjom i budžetom, od prosječne Evropljanke (21%).
"Naši podaci su otkrili da Portugalke (62%), Poljakinje (47%) i Grkinje (46%) češće od prosječne Evropljanke (40%) razmišljaju o pokretanju vlastitog posla“, rekao je Dalal za Euronews Business.
Prema izvještaju, brojni su i oni koji ne samo da razmišljaju, već zapravo planiraju da osnuju svoje poslovanje u ovim zemljama - u Portugalu 56%; u Poljskoj 36%; a u Grčkoj 46%.
Činiti nešto dobro u svijetu glavni je pokretač generacije Z
Iza povećanog apetita za poduzetništvom, izvještaj pokazuje da će žene generacije Z u Evropi najvjerovatnije pokrenuti posao kako bi učinile "nešto dobro za svijet".
S obzirom na to, obrazovanje i briga o djeci su među tri najveća sektora u kojima bi žene iz generacije Z iz Evrope željele da započnu posao. Međutim, prvo mjesto je rezervisano za kozmetiku, koja je daleko najpopularniji sektor za ovu generaciju (26% naspram 10% evropskog prosjeka među ženama).