Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Oštro pala dobit Porschea

    Kina otvorila direktnu pomorsku liniju s Peruom: "Počinje morski Put svile"

    Ilustracija (Izvor: AP Photo/Aaron Favila)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Kineska teretna luka Guangzhou otvorila je danas izravnu liniju prema luci Chancay u Peruu, smanjujući logističke troškove i podupirući trgovinu s Latinskom Amerikom, izvijestila je kineska državna medijska kuća CCTV.

    ADVERTISEMENT

    Luka Chancay nalazi se sjeverno od Lime i odnedavno je glavna tačka izravnih veza između Latinske Amerike i Azije. Kineska brodarska kompanija COSCO uložila je u prvu fazu gradnje 1,4 milijarde dolara, a otvorili su je u studenom peruanska predsjednica Dina Boluarte i kineski predsjednik Xi Jinping tokom samita organizacije azijsko-pacifičke saradnje (APEC) u Limi.


    "Morski Put svile za 21. stoljeće"


    Xi je tada izjavio da luka dubokog gaza s 15 vezova označava uspješan početak "morskog Puta svile za 21. stoljeće", naglasivši da je Chancay dio kineske inicijative "Jedan pojas, jedan put". Danas je više od 400 kontejnera s hladnjacima, dodacima za kućanske aparate, automobilskim dijelovima i drugom robom proizvedenom u Guangdongu utovareno na 300-metarski brod COSCO Volga, izvijestio je CCTV.


    Izravnom linijom brod bi u Peru trebao stići za otprilike mjesec dana, smanjujući logističke troškove za oko 20 posto, navodi medijska kuća. Nova će linija skratiti putovanje i između Guangzhou Nansha i drugih latinoameričkih luka, poput Manzanilla u Meksiku i San Antonija u Čileu.


    U Kinu bi pak iz Latinske Amerike trebali ubrzanim tempom stizati voće i morski plodovi s tihookeanske južnoameričke obale i crno vino iz Anda. Očekuje se da će Kina uložiti još milijarde dolara kako bi s Limom razvila Chancay u veliko otpremno čvorište na potezu između Azije i Južne Amerike.


    Kina uvozi bakar iz zemalja s najvećim udjelima na svijetu


    Izravno povezivanje Guangzhoua i Chancaya osigurat će Pekingu i pristup sirovinama Latinske Amerike. Čile ima najveći udio u svjetskim zalihama bakra, prema podacima kanadskog ministarstva rudarstva, od 19 posto. Slijedi Peru s udjelom od 12 posto. Kineski udio u svjetskim zalihama bakra iznosi tek četiri posto.


    Bakar je ključna sirovina za industriju i koristi se u širokoj lepezi sektora, od elektronike, transportne i industrijske opreme do kemije i medicine.

    Kina je najveći svjetski uvoznik rafiniranog bakra, s uvezena 4,04 miliona tona u 2024. godini, za 8,6 posto više nego u 2023. Kineske kompanije ulažu u rudnike bakra u Peruu i u Demokratskoj Republici Kongo (DRK). Kina je lani povećala uvoz iz DRK-a za čak 71 posto.


    Prema dokumentu čileanske državne rudarske kompanije Codelco, očekuje se da će do 2034. Čile zadržati čelno mjesto na ljestvici vodećih svjetskih proizvođača, s udjelom u svjetskoj proizvodnji od 27,3 posto. Peru i Demokratska Republika Kongo zadržat će drugo i treće mjesto s udjelima od 13,6 odnosno 10,2 posto.

    Možda će vam se svidjeti