Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

EU prilagođava strategiju kako bi uzvratila na američke carine

    Oštro pala dobit Porschea

    Porsche (Izvor: Pixabay)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Njemački proizvođač sportskih automobila Porsche izvijestio je o oštrom padu dobiti u prvom tromjesečju, uz slabe rezultate u Kini i veće troškove. U razdoblju od januara do marta Porscheov prihod iznosio je 8,86 milijardi eura i bio je manji za 1,7 posto nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.

    ADVERTISEMENT

    Operativna dobit potonula je pak za 40,6 posto, na 760 miliona eura. "Kao što smo i očekivali, prvo tromjesečje bilo je slabije", rekao je glavni finansijski direktor kompanije Jochen Breckner.


    Početkom aprila kompanija je objavila da je u razdoblju od januara do marta isporučila 71.470 vozila, za osam posto manje nego na početku prošle godine.


    Prodaja u Kini potonula je za 42 posto, a smanjena je i na evropskom tržištu, i to za 10 posto. Isporuke u Sjevernu Ameriku skočile su pak za 37 posto, uz prodanih 20.698 vozila, odražavajući dijelom nisku poredbenu osnovicu na početku prošle godine zbog problema s uvozom.


    Jučer je kompanija smanjila prognoze za cijelu godinu, navodeći više troškove poslovanja s proizvodnjom baterija, program restrukturiranja, nove američke carine i kontinuirano slabe rezultate na kineskom tržištu.


    Uprava sada očekuje 1,3 milijarde eura izvanrednih troškova u ovoj godini, za 500 miliona više no što su bili prognozirali. Samo u prva tri ovogodišnja mjeseca troškovi "pojedinih projekata" iznosili su 200 miliona eura, naveli su.


    "Odlučno ulažemo u budućnost Porschea, u proizvode, softver i mjere kojima želimo ojačati održivost kompanije i snažno se pozicionirati za budućnost", poručio je Breckner.


    U februaru uprava je najavila da će do 2029. ugasiti oko 1.900 radnih mjesta u glavnoj tvornici u Stuttgartu i u razvojnom centru u Weissachu. Najavili su i strateški zaokret i pojačana ulaganja u hibride i u modele s motorima s unutarnjim izgaranjem.


    Uprava trenutno temelji prognoze na pretpostavci da će povećane američke carine biti na snazi u aprilu i maju. Dodatne troškove nosi odluka o obustavi planova o neovisnom povećanju proizvodnje baterija visokih performansi u podružnici Cellforce.


    U takvim su uslovima snizili procjenu godišnjeg prihoda sa 40 milijardi na 37 do 38 milijardi eura. U 2024. iznosio je 40,1 milijardu eura i bio je manji za 1,1 posto nego u 2023. "Makroekonomska situacija bit će i dalje izazovna i ne možemo je u potpunosti izbjeći, ali možemo učiniti sve što je u našoj moći da se pripremimo za takve uslove", rekao je finansijski direktor.


    Slabi rezultati na kineskom tržištu i dalje su težak uteg za kompaniju, koja očekuje da će više trošiti na podržavanje mreže dobavljača.


    Njemačkog proizvođača luksuznih automobila posebno su teško pogodile napetosti u trgovinskim odnosima Kine i Evropske unije.


    Brisel je prošle jeseni uveo dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, a Peking je naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na benzinske limuzine i sportske terence s motorima obujma većeg od 2,5 litara. Kina čini četvrtinu Porscheove globalne prodaje.

    Možda će vam se svidjeti