Njemački automobilski gigant Audi objavio je u ponedjeljak rezultate za prvi kvartal 2025. godine, prijavivši prihod od 15,4 milijarde eura, što je povećanje od 12,4% u odnosu na isti period 2024. godine. To je prvenstveno zbog boljeg miksa, uz veću prodaju baterijskih električnih vozila (BEV).
Ovo je postignuto uprkos preprekama kao što su intenziviranje konkurencije, slabiji globalni ekonomski izgledi i geopolitička nestabilnost.
Operativni profit iznosio je 537 miliona eura za prvi kvartal godine. Povrat od prodaje iznosio je 3,5%, uglavnom pod utjecajem viših troškova prodate robe, odredbi za regulaciju CO2 i većeg udjela BEV. Neto novčani tok iznosio je -61 milion eura.
Audi je u prvom kvartalu godine isporučio 46.371 električni automobil širom svijeta, što je porast od 30,1%. U Francuskoj je potražnja za ovim električnim vozilima porasla za 169%, a u Švicarskoj je potražnja porasla za 120%.
Prodaja električnih vozila porasla je za 87% i u Nizozemskoj, dok je Norveška zabilježila porast od 64%. Slično tome, električni automobili zabilježili su porast od 59% na domaćem Audijevom tržištu u Njemačkoj.
Ukupne isporuke Audija dostigle su 383.401 vozilo u prvom kvartalu, što je pad od 3,4% u odnosu na isti kvartal 2024. godine.
Gernot Döllner, glavni izvršni direktor Audija (CEO), rekao je u saopštenju za javnost o zaradi na web stranici Volkswagen grupe: "Prvih nekoliko mjeseci 2025. godine poduzeli smo odlučne korake ka repozicioniranju naše kompanije. To uključuje i sporazum za budućnost zaključen između uprave kompanije i radničkog vijeća u martu, koji ima za cilj povećanje produktivnosti, brzine i fleksibilnosti na našim njemačkim lokacijama.
"Godina će i dalje biti vrlo izazovna zbog globalnih ekonomskih uslova. Ali Audi je počeo provoditi svoju strategiju i ostvaruje je. Naša modelska inicijativa sada, korak po korak, izlazi na globalna tržišta. Posebno nas ohrabruje prodaja i prijem narudžbi za naše nove električne modele.“
Jürgen Rittersberger, glavni finansijski direktor (CFO) Audija, također je rekao: "Naše ključne brojke za prvi kvartal jasno pokazuju da moramo nastaviti poboljšavati našu efikasnost i konkurentnost i stoga punom snagom idemo naprijed s transformacijom Audija."
Dodao je: "Sporazum za budućnost postavio je pravi put. Zajedno ćemo se suočiti s izazovima i potrebnim promjenama te vratiti Audi u prvi plan.“
Što se tiče izgleda za cijelu godinu, Audi Grupa procjenjuje da će prihod iznositi između 67,5 i 72,5 milijardi eura, dok će operativna marža vjerovatno biti između 7% i 9%. Očekuje se da će neto novčani tok ove godine biti između 3 i 4 milijarde eura.
Kompanija je u saopštenju za javnost o zaradi za prvi kvartal 2025. godine izjavila: "U kontekstu trenutne visoke volatilnosti, finansijske implikacije uvoznih tarifa, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, ne mogu se konačno procijeniti.
"Finansijske reperkusije sporazuma za budućnost trenutno se procjenjuju, jer se određeni dijelovi sporazuma još uvijek razrađuju. Kao rezultat toga, prognoza još uvijek ne uključuje ova dva faktora.“
Audi bilježi porast potražnje za potpuno električnim vozilima
Isporuke potpuno električnih modela Audija porasle su za 50,4% u prvom kvartalu 2025. godine, u poređenju s istim kvartalom prošle godine, na 25.129 jedinica. U Njemačkoj je Audi isporučio 8.640 jedinica potpuno električnih vozila, što je skok od 59%.
Ukupne isporuke marke Audi u Evropi, isključujući Njemačku, pale su za 3% na 112.707 jedinica u prvom kvartalu godine. U Njemačkoj su isporuke Audija porasle za 4,8% na 48.447 jedinica u prva tri mjeseca godine.
Kompanija je također doživjela svoj najbolji prvi kvartal ikada u Poljskoj, Hrvatskoj i Austriji u pogledu isporuka za sve tipove pogona.
Isporuke u Sjevernoj Americi (isključujući Meksiko) pale su za 2,1% na 48.599 jedinica, uglavnom zbog nekoliko modela koji trenutno prolaze kroz generacijsku promjenu.
U Kini su isporuke dostigle 144.471 jedinicu u prvom kvartalu godine, što je pad. od 7% u poređenju s istim kvartalom prošle godine. To je uglavnom zbog veće konkurencije na domaćem kineskom tržištu.
Kao takav, Audi radi na brzom rastu svog portfolija električnih vozila i jačanju svog kineskog poslovanja modelima prilagođenim lokalnim potrošačima, kao i vezama s lokalnim partnerima.