Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Mračni scenario se ostvaruje: Hladnoća poskupljuje gas i struju na globalnom tržištu

    Globalna prodaja električnih vozila porasla je za skoro 30% u aprilu, a SAD zaostaju

    Električno vozilo (Izvor: Pexels)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Kina i Evropa bile su svijetle tačke za tržište električnih vozila u aprilu, iako je prodaja pala u Sjevernoj Americi, pogođena Trumpovim tarifama i neizvjesnošću oko zelenih politika.

    ADVERTISEMENT

    Globalna prodaja električnih i plug-in hibridnih vozila porasla je za 29% u aprilu, u poređenju s istim mjesecom prethodne godine, prema podacima koje je u srijedu objavila istraživačka grupa za električna vozila Rho Motion.


    Broj prodanih električnih vozila dostigao je 1,5 miliona u aprilu, što je pad od 12% u odnosu na mart 2025. godine.


    U međuvremenu, u periodu od januara do aprila, širom svijeta je prodato 5,6 miliona električnih vozila, što predstavlja međugodišnji skok od 29%.


    "Tekući pregovori o tarifama dominiraju razgovorima u industriji električnih vozila, ali domaći proizvođači u Kini i EU tiho nastavljaju dobro poslovati i povećavati tržišni udio“, rekao je Charles Lester, menadžer podataka Rho Motiona, u saopštenju za javnost.


    Nastavio je: „EU je svakako uspješna priča u prodaji električnih vozila u 2025. godini do sada, s ciljevima emisija koji potiču industriju kako bi se ubrzao prelazak na električna vozila.“


    Od januara do aprila, prodaja u Evropi porasla je za 25% u odnosu na prethodnu godinu, Kina je zabilježila porast od 35%, Sjeverna Amerika je zabilježila porast od 5%, dok je ostatak svijeta zabilježio porast od 37%.


    Samo u aprilu, Evropa je zabilježila rast od 35%, Kina 32%, dok je prodaja u Sjevernoj Americi pala za 5,6%. U ostatku svijeta, prodaja u aprilu porasla je za 51%, prenosi Euronews.com.


    Politika će odrediti lidere u prodaji električnih vozila


    „Usvajanje električnih vozila se ubrzava - ali politika, a ne tehnologija, odlučit će ko vodi, a ko zaostaje“, rekao je za Euronews Christian Brand, profesor emeritus transporta, energetike i klimatskih promjena na Univerzitetu Oxford.


    Dok Kina i Evropa napreduju, objasnio je da su SAD „ometane političkim neizvjesnostima i potencijalnim implementacijama tarifa pod administracijom predsjednika Trumpa, što bi moglo umanjiti povjerenje investitora i usporiti rast tržišta“.


    Tokom svog mandata, bivši predsjednik Biden uveo je niz poreskih olakšica za projekte čiste električne energije, što znači da Amerikanci trenutno mogu tražiti odbitak do 7.500 dolara (6.679 eura) za kupovinu kvalifikovanih električnih vozila.


    Ovi zeleni podsticaji uskoro bi mogli biti ukinuti, jer republikanci pokušavaju finansirati vlastiti brend poreskih olakšica.


    Nacrt zakona objavljen ove sedmice predlaže ukidanje programa kredita od 7.500 dolara do kraja 2026. godine. Osim toga, samo proizvođači koji su prodali manje od 200.000 električnih vozila do kraja 2025. godine imali bi pravo na kredit u 2026. godini. Prema nacrtu zakona, poreski podsticaji za komercijalna i polovna električna vozila također bi mogli biti ukinuti.


    S druge strane, kineska vlada nastoji povećati prodaju električnih vozila kako bi podržala svoju posrnulu ekonomiju, koja je još uvijek pogođena posljedicama krize nekretnina, geopolitičkih tenzija i slabog povjerenja potrošača i preduzeća. Kupci koji zamijene stari automobil za novo električno ili hibridno vozilo dobit će subvenciju od 20.000 juana (2.471 eura).


    Više proboja u tarifama


    Tarife američkog predsjednika Trumpa na uvoz automobila i autodijelova, postavljene na 25%, također uzrokuju glavobolje proizvođačima automobila u SAD-u, čak i nakon što su ponuđeni ustupci. Trump je krajem aprila potpisao izvršnu naredbu kojom se ublažava "gomilanje" tarifa, što znači da firme koje plaćaju carine na automobile i dijelove neće morati plaćati druge carine na čelik i aluminij.


    Za proizvođače automobila s globalnim lancima snabdijevanja, carine će i dalje direktno i indirektno umanjivati ​​profit. Tu su i početni troškovi carina koje treba uzeti u obzir, ali i smanjen apetit potrošača u SAD-u.


    SAD su nedavno sklopile sporazume s Velikom Britanijom i Kinom o carinama, a potencijalni sporazumi s Južnom Korejom, Japanom i EU mogli bi biti u pripremi. Ako dođe do velikih proboja s ovim partnerima, to bi moglo pružiti dodatni poticaj industriji električnih vozila.


    Više od jednog od četiri automobila prodanih širom svijeta ove godine bit će električni, prema podacima Međunarodne agencije za energiju.


    Promjena u industriji


    Za profesora Christiana Branda, prelazak na električna vozila je - međutim - još uvijek "postepena evolucija, a ne brza revolucija".


    „Prelazak na električna vozila ne odnosi se samo na promjenu pogonskih sistema; radi se o rekonfiguraciji cijelih lanaca vrijednosti, sektora održavanja i popravki, sektora punjenja/dopunjavanja goriva i tako dalje“, rekao je za Euronews.


    „Preduzeća se moraju snalaziti u složenom pejzažu propisa koji se stalno mijenjaju, izazova u lancu snabdijevanja i promjenjivih očekivanja potrošača kako bi ostala konkurentna na ovom tržištu koje se transformira.“

    Možda će vam se svidjeti