U Bijeljini je održan regionalni sastanak predstavnika transportnog sektora, na kojem su ponovljeni ključni zahtjevi.
Prevoznici iz Bosne i Hercegovine nalaze se pred zidom – ograničenja koja nameće Evropska unija, posebno kroz pravila šengenskog režima, dovela su do toga da hiljade vozača više ne mogu legalno obavljati posao na evropskom tržištu. Nakon niza upozorenja, okupljanja i pregovora, prevoznici iz regiona zaprijetili su blokadama i širim protestima ako se hitno ne nađe rješenje.
Velibor Peulić, predsjednik udruženja “Logistika BiH”, kaže za Euronews BiH, da su sve institucionalne mogućnosti iscrpljene i da više nema mjesta za prazna obećanja.
"Mi smo danas imali operativni sastanak sa ciljem da usaglasimo zajedničko djelovanje prema Evropskoj uniji koja do sada nije iskazala potreban nivo razumijevanja. Usvojili smo zajedničke zaključke, a oni su da ćemo se povezati i na jedinstven način, od 1. do 16. juna ćemo objašnjavati kolegama iz EU, da primjena AETR sporazuma je jedino rješenje. Taj sporazum garantuje svim prevoznicima u BiH da na tlu EU mogu ispuniti šengensku normu. Država BiH je potpisnica tog najstarijeg sporazuma i mi želimo da se naše aktivnosti u tom pravcu odvijaju. Mi smo obavijestili Predsjedništvo BiH, Parlamentarnu skupštinu da ukoliko do 16. juna ne bude primjena AETR sporazuma, mi ćemo tog dana usporiti lance snabdijevanja, a to će se osjetiti u BiH. Mi imamo sastanke sa gospodinom Fortom i gospodinom Košarcem, gospodinom Konakovićem. Imaće svako priliku da iskaže svoj interes, prvenstveno da razgovaramo sa ambasadorom Evropske komisije. AETR je najstariji sporazum, u kojem je sve definisano. Ako se to ne desi, 16. juna slijedi 'francuski model' koji će biti primijenjen od Vardara pa sve do rijeke Une", naglašava Peulić.
On kaže da ukoliko ovu bitku ne dobiju, slijedi period koji nije dobar za BiH i njene privrednike.
"Mi nemamo izbora. Mi smo dovedeni do toga, da li ćemo ići u tiho iseljenje i preseljavanje kapaciteta, a što se tiče same štete, to je usporavanje lanaca snabdijevanja. Međutim, ukoliko ovu bitku koju bijemo proteklih 16 mjeseci ne dobijemo, to znači iseljavanje transportnih kapaciteta. Mi smo spremni u BiH kreirati dodatnih 15.000 do 20.000 radnih mjesta u oblasti logistike. Ukoliko se ta bitka ne bude ostvarila, nažalost, scenario koji će biti u jesen ove godine, nije dobar za BiH, nije dobar za privrednike u BiH. Mi na to upozoravamo, pozivamo sve institucije, jer ovdje je bit da se AETR sporazum primjenjuje u praksi. Država BiH je potpisnica sa EU AETR sporazuma i on nama rješava ovaj problem. Naši partneri iz EU moraju biti svjesni štete koja će nastati. Unutar BiH mi moramo ovih 20 dana iskoristi da se ta primjena počne koristiti", zaključio je Peulić.