Loader
Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

U Sarajevu održana protestna šetnja za Palestinu: Ne možete spaliti istinu

    Šta koči izgradnju autoputa Beograd-Sarajevo: Prostorni plan, novac ili nezainteresovanost

    Zastoj u izgradnju (Izvor: Euronews)
    Melisa Teletović
    Objavljeno

    Auto-put Sarajevo-Beograd prije 11 godina slavodobitno je najavljivan kao strateški interes za BiH i Srbiju. Dok Srbija užurbano radi i gradi svoj dio autoputa, u Bosni i Hercegovini povezivanje dva grada je i nakon 11 godina ostao samo na idejnim rješenjima i studijama izvodivosti.

    ADVERTISEMENT

    Auto-put Sarajevo-Beograd o kojem u javnosti BiH skoro da više nije bilo riječi, ponovo je aktuelna tema nakon izjave predsjednika Srbije. Prije tri godine vlasti unutar BiH usaglasile su dvije trase preko kojih će ići autoput. Tuzla i Višegrad. No, da li su zaista usaglašene?


    Da li će ići preko Prače ili Rogatice, to je sada pitanje, ali oni to neće upravo zato što nema isplativosti koju bi pokazale studije ekonomske opravdanosti. Mislim da je to greška i da tu politika mora da pomogne


    Odgovor je stigao od ministra transporta i komunikacija BiH Edina Forte. Kaže da autoput mora ići kroz Tuzlu i Brčko distrikt. Ni Edin Forto, ni entietski ministar Nedeljko Čubrilović ne kriju da je projket u svojevrsnoj blokadi i zastoju.


    "Brčko mora donijeti svoj prostorni plan koji će ići od Tuzle, krod Brčko, Bijeljinu...dalje do Beograda", .


    Za Fortu problem je Brčko i Republika Srpska koja nema para da završi svoj dio dok je za Čubrilovića Federacija BiH nezainteresovana za projekat.


    "Problem je Brčko koje mora donijeti svoj prostorni plan koji će predvijdeti ovaj koridor koji će ići od tuzle kroz Brčko Bijeljinu i dalje za Beograd. Puno posla je pred nama ali jako puno stvari stoji zbog neodgovornosti u Brčkom konkretno ali iu RS koja nema para, rekao je Forto.


    Iz Autocesta Federacije BiH su poručili da je kada je riječ o ovom projektu aktivno samo gradilište na tunelu Hranjen na brzoj cesti koja bi trebalo da poveže Sarajevo i Goražde. Izgradnja tunela traje više od sedam godina. Ostale dionice kroz Federaciju BiH su tek u fazama razvoja. Saobraćajni stručnjaci poručuju da se u BiH najčešce grade ceste bez analiza da li su potrebne i isplative. Dodaju i da ne iznenađuje činjenica da se kasni sa radovima na auto-putu Sarajevo- Beograd jer se i koridor 5C u BiH gradi više od 20 godina i još nije završen.


    "Srbija je očito shvatila da je to njihov interes da poveže zapadni odio svoje zemlje jer je on bio nedovoljhn orazvijen, a mi ne samtramo evoidentzno da trebamo razvijati istočni dio naše zemlje", kazao je Adnan Tatarević iz Instituta za saobraćaj KS.


    Autoput Beograd–Sarajevo gradi se u dva pravca i u Srbiji. Požega–Kotroman, granica sa BiH i dionica Sremska Rača, Kuzmin sa mostom preko rijeke Save. Srbija bi, prema posljednjim najavama, dionicu autoputa Beograd–Sarajevo trebala završiti do kraja godine.

    Možda će vam se svidjeti