Loader
Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Povećan broj brucoša na domaćim fakultetima: Da li je na sve uticala situacija u Srbiji?

    Dio BiH bez letjelica za gašenje požara: Za nabavku bilo planirano više od 30 miliona KM

    Copyright European Commission Audiovisual Service
    Melisa Teletović
    Objavljeno

    Kiša ili komšijske letjelice. Tako uglavnom izgledaju rješenja kada treba gasiti požare u ljetnom periodu jer jedan dio Bosne i Hercegovine nema letjelica za te namjene. A moglo ih je biti – da je bilo političke volje.

    ADVERTISEMENT

    Jedino je na raspolaganju helikopter Oružanih snaga BiH. Inače, do sada je u budžetu Federacije BiH za nabavku letjelica za gašenje požara bilo planirano više od 30 miliona maraka. No, danas ni letjelica ni novca.


    Sezona šumskih požara je počela, a s njima i stari problemi s čim vatru gasiti, jer dio Bosne i Hercegovine nema letjelica za gašenje požara. Na nabavku letjelica, Federacija čeka više od 12 godina. A isto toliko čeka se i na uspostavljanje posebne zračne protivpožarne jedinice.


    Ministar unutrašnjih poslova FBiH Ramo Isak kaže da postoji jedna letjelica koja je stacionara u hangaru, ali za servisiranje treba više od dva miliona marka.


    "Tražio sam sam od premijera da se osiguraju sredstva da se ta letjelica stavi u pogon. Ja već razmišljam da u sljedećem budžetu planira nabavku još jedne letjelice", kaže Isak.


    Posljednje tri godine u federalnom budžetu bila su planirana sredstva za kupovinu letjelica, no do danas nisu nabavljene.


    Zato su u Hercegovačko-neretvanskom kantonu koji je inače najčešće pogođen požarima, kada na njihove zahtjeve za kupovinom letjelice nije odgovoreno, bili primorani za milion maraka iznajmiti letjelicu iz Hrvatske ("Air tractor" iz Osijeka).


    "Imala je do sada imala 34 naleta, najviše je bilo u Grudama i Ljubuškom, jedan nalet je imala u Širokom i Prozoru. Ugovor kojeg smo potpisali na četiri mjeseca, on je oko milion maraka i predviđeno je do 50 sati leta mjesečno", kaže Pero Pavlović, portparol MUP HNK


    Osim što nema letjelica, Federacija nema niti jednog pilota obučenog za gašenje požara.


    Republika Srpska nema problema sa pilotima već sa obnavljanjem kadrova - ima i dva helikoptera za gašenje požara te dva za izviđanje.


    U Federaciji BiH vatrogasci se žale i na opremu. Nema adekvatnih uniformi, a i vozni park je više nego star.


    "U ostalim opštinama u FBiH, vozni park je prestar, vatrogasna vozila su nam stara do 74 godine, nema rezerviniuh dijelova za njih", ističe Kemal Cacan, komandant Profesionalne vatrogasne brigade Kantona Sarajevo.


    Prema podacima Evropskog informacionog sistema za praćenje požara, od 2006. vatra je u Bosni i Hercegovini opustošila više od 12,1 posto teritorije.

    Možda će vam se svidjeti