Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Vrijednost bitcoina pala za 2,05 odsto

    Ford očekuje gubitak od 1,39 milijardi eura zbog Trumpovih carina u 2025. godini

    Ford Motor Co. (Izvor: AP Photo/Carolyn Kaster)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Kompanija sa sjedištem u SAD-u jedan je od najmanje pogođenih proizvođača automobila američkim trgovinskim tarifama, ali je ipak povukla cijelu svoju prognozu za ovu godinu, navodeći neizvjesnost i potencijalne poremećaje u lancu snabdijevanja.

    ADVERTISEMENT

    Ford Motor Co. je u ponedjeljak saopštio da očekuje gubitak profita od 1,5 milijardi dolara (1,39 milijardi eura) prije kamata i poreza kao rezultat tarifa ove godine. Kompanija je također povukla svoje finansijske smjernice za cijelu godinu i obustavila objavljivanje bilo kakvih novih, zbog neizvjesnosti koju je stvorila promjenjiva trgovinska politika Trumpove administracije.


    Proizvođač automobila je manje pogođen Trumpovim 25 postotnim carinama na vozila nego drugi proizvođači automobila.


    Prošle sedmice, General Motors je saopštio da se priprema za potencijalni uticaj automobilskih tarifa do 5 milijardi dolara (4,4 milijarde eura) u 2025. godini. Očekuje se da će Ford i Tesla imati manje posljedice od carina nego GM i drugi proizvođači automobila jer sklapaju više svojih automobila u SAD-u. Ipak, uticaj koji vide neće biti beznačajan.


    Ford je prvobitno predviđao zaradu prije kamata i poreza za 2025. godinu u rasponu od 7 do 8,5 milijardi dolara (6,2 milijarde do 7,5 milijardi eura), ali je u ponedjeljak kompanija saopštila da rizici povezani s carinama "trenutno otežavaju ažuriranje smjernica za cijelu godinu s obzirom na potencijalni niz ishoda".


    Izvršni direktor Forda, Jim Farley, već neko vrijeme ističe prednost koju veća domaća proizvodnja daje njegovoj kompaniji, a to je ponovio i u ponedjeljak, priznajući da su promjene u industriji uzrokovane carinama još uvijek u ranoj fazi, piše Euronews.com.


    "Prerano je za procjenu povezane tržišne dinamike, uključujući potencijalne poremećaje u lancu snabdijevanja u cijeloj industriji“, rekao je Farley na telefonskom pozivu o zaradi s analitičarima. "Proizvođači automobila s najvećim prisustvom u SAD-u imat će veliku prednost, i, Bože, to vrijedi i za Ford. To nas stavlja u vodeću poziciju."


    Potencijalni utjecaj carina dominirao je Fordovim pozivima o zaradi, a jedan direktor je primijetio kako samo mali problemi s nekoliko dijelova mogu imati dramatičan učinak.


    "Rijetki zemni materijali iz Kine, na primjer, način na koji se uvoze, ne samo za nas, već za cijelu industriju, postali su prilično komplicirani u posljednjih nekoliko sedmica", rekao je glavni operativni direktor Kumar Galhotra. "Potrebno je samo nekoliko dijelova da potencijalno izazovu određene poremećaje u našoj proizvodnji."


    Rezultati za prvi kvartal (Q1)


    Objava je uslijedila nakon što je proizvođač automobila objavio svoje prve kvartalne rezultate, s naglim padom profita. Neto prihod pao je za oko dvije trećine u prvom kvartalu na 471 milion dolara (417 miliona eura), sa 1,33 milijarde dolara (1,17 milijardi eura), u poređenju s prethodnom godinom.


    Prihod je opao za 5% na 40,7 milijardi dolara (35,9 milijardi eura) u odnosu na prethodnu godinu, "kao rezultat smanjenja veleprodaje koje proizlazi iz planiranog zatvaranja određenih pogona u vezi s lansiranjem novih proizvoda i mjerama rebalansiranja zaliha", navodi se u kvartalnom izvještaju.


    Rezultati su nadmašili očekivanja analitičara koje je anketirao FactSet, a koji su predvidjeli prihod od oko 38 milijardi dolara (33,5 milijardi eura).


    Izgledi za sektor proizvodnje automobila u SAD-u


    Predsjednik Donald Trump kaže da je jedan od ciljeva njegove trgovinske politike premještanje većeg broja proizvoda poput automobila natrag u SAD. Prošle sedmice, Trump je potpisao izvršne naredbe o ublažavanju nekih od svojih 25 postotnih carina na automobile i autodijelove, što bi, prema riječima predsjednika, omogućilo proizvođačima automobila više vremena za tranziciju njihovih proizvodnih operacija.


    Proizvođači automobila i nezavisne analize ukazuju na to da bi tarife mogle povećati cijene, smanjiti prodaju i učiniti američku proizvodnju manje konkurentnom u svijetu. Međutim, Ford ne očekuje značajno povećanje cijena. Prema CNN-u, proizvođač automobila očekuje da će cijene automobila u SAD-u porasti za 1%-1,5% u drugoj polovini ove godine, zbog nametnutih carina na uvoz automobila i autodijelova.


    Ford je obećao ažuriranje finansijskih smjernica kada objavi svoje rezultate za drugi kvartal godine.

    Možda će vam se svidjeti